Sale of Chilean president's TV channel fails

By Ingrid Bachmann

A disagreement over a TV signal concession has ended President Sebastián Piñera’s attempt to sell Chilevisión to a domestic investment firm for $130 million, La Tercera and EFE report. (See this Reuters article in English.)

The disagreement involves a TV signal owned by the Universidad de Chile that the station has been paying to use since 1993. The concession is scheduled to be renewed in 2018 for 25 more years, a timeline that led to “irreconcilable differences” between the parties, Radio Cooperativa explains. The president must now find new buyers.

The failure to finish the sale further complicates Piñera’s promise last year to divest himself from the station before assuming the presidency, now almost three months past.

Note from the editor: This story was originally published by the Knight Center’s blog Journalism in the Americas, the predecessor of LatAm Journalism Review.