texas-moody

Fired journalist reports censorship and wrongdoing in purchase of Peruvian TV channel

By Ingrid Bachmann

Beto Ortiz, a well-known local media figure, was dismissed from Frecuencia Latina (Channel 2) for “editorial differences,” and his column in Perú21 has been discontinued. In an interview with Dedomedio magazine, the journalist claims that his departure from both media is a way to censor him for his "impertinence" in reporting irregularities in the transfer of ownership of América TV (Channel 4) to the media groups of El Comercio and La República during the administration of President Alejandro Toledo.

Ortiz says the transaction hid an electoral alliance between the ex-president (and possible candidate for the 2011 presidential elections) and media groups. See more information in the Spanish version of this post.

Note from the editor: This story was originally published by the Knight Center’s blog Journalism in the Americas, the predecessor of LatAm Journalism Review.

More Articles